Influencer marketing – kto to jest i czym się zajmuje?

Influencer to stosunkowo nowy zawód. Powstał on poprzez popularyzację mediów społecznościowych oraz reklamowania produktów za ich pomocą. Niewielkie marki coraz częściej swoje zainteresowania kierują w stronę influencera marketingu. Obecnie jest to bardzo opłacalny sposób na rozszerzenie działalności. Influencer – kto to jest i czy warto z tą osobą współpracować? Czym jest influencer marketing? Sprawdź teraz!

W tym artykule dowiesz się:

  • Influencer marketingu – co to takiego?
  • Influencer marketing – zalety
  • Jak zostać influencerem?
  • Gdzie szukać influencera marketingu?

Sprawdź także: Jak zarabiać przez internet?

Influencer marketingu – co to takiego?

Jest to szybko rozwijająca się branża, która bazuje na zaufaniu. Influencer przyciąga do siebie ludzi, setki, a nawet tysiące, dzięki czemu buduje on swoją społeczność i relacje z nimi. Dzięki influencerowi każda firma, nawet jednoosobowa działalność może wiele zyskać. Nawiązując współpracę z influencerem marketingu można zbudować zaufanie do produktu czy usługi oraz do marki. Reasumując – influencer marketingu jest formą marketingu internetowego polegającego na korzystaniu z więzi czy zaufania, którymi odbiorcy darzą najukochańszych twórców w danej społeczności. Taka osoba wzbudza zainteresowanie wśród dużego grona osób, dzięki czemu zatrudnienie jest w roli influencera marketingu może przynieść bardzo wiele korzyści, które przekładają się na lepsze wyniki finansowe. Influencer  działa na wielu platformach – jednak zazwyczaj posiada jedną, główną, na której content opiera. Dla większości jest to Tik-Tok, Youtube bądź Instagram. Portale takie jak Facebook czy Twitter prowadzone są tylko i wyłącznie w formie dodatkowej interakcji z czytelnikami, jednakże coraz większa ilość influencerów rezygnuje z tych platform.

Influencer marketing – zalety

Nawiązując współpracę z influencerem tworzy się określone treści. Są one poparte opinią osób, które posiadają autorytet wśród określonej grupy docelowej w danej społeczności. Influencer promuje jakiś produkt czy usługę w materiale przez niego przygotowanym. Może to być w formie filmu na YouTube, postu na Facebooku lub filmiku umieszczonego na innym portalu społecznościowym. W tym materiale osoby obserwujące influencera mogą zaznajomić się z danym produktem czy usługą. Dzięki takiemu działaniu marka staje się bardziej znana, a przez to zwiększa się sprzedaż. Działa to na podobnej zasadzie jak poczta pantoflowa. Jedna koleżanka powiedziała drugiej, że produkt jest znakomity, więc ona go kupiła i tak dalej. Influencer ocenia dany produkt pozytywnie, co jednocześnie zachęca wiernych fanów do skorzystania z oferty. Dodatkową perswazją jest także kod rabatowy, który udostępnia dana osoba. Dzięki temu firma wie, ile osób kupiło produkt z polecenia danego influencera. Skorzystanie z tego rodzaju formy reklamy może przynieść bardzo wiele korzyści, szczególnie wśród lokalnych firm, które nie są znane szerszej społeczności. A w dzisiejszych czasach bycie rozpoznawanym w Internecie jest absolutnym musem, aby osiągnąć sukces.

Jak zostać influencerem?

Współczesna młodzież często za cel w życiu wyznaczają sobie zostanie influencerem. Uważają, że jest to prosta praca, dzięki której osiągną ogromne zyski niewielkim kosztem. Jest to po części prawda, gdyż bycie osobą znaną w świecie mediów społecznościowych często są bogate. Jednakże stwierdzenie, że jest to prosta praca to nieprawda. Jest to tak naprawdę zawód wykonywany 24 godziny na dobę. Osoba znana wychodząc w miejsce publiczne musi liczyć się z tym, że może być spotkana przez fanów bądź fotoreporterów. Również współpraca z markami często nie jest prostym zadaniem. Wprowadzenie zaleceń reklamodawców może być bardzo trudne. Dlatego też warto zastanowić się, czy rzeczywiście chcemy być influencerami. 

Wielu dorosłych, którzy nie są obeznani ze światem internetu zastanawia się, kto to jest influencer. Jest to stosunkowo nowy zawód, który wcześniej nie istniał. Powstał przez media społecznościowe oraz chęć reklamowania się u twórców. Influencer – kto to jest? To osoba znana z publikowania postów na różnych portalach w internecie. Jest popularna wśród użytkowników, posiada swoich widzów, którzy regularnie obserwują jego poczynania.

Gdzie szukać influencera marketingu?

Jeśli już zdecydujemy się na taką formę promocji, to należy opracować odpowiednią strategię i znaleźć influencera, który będzie najlepiej nadawać się do promowania danego produktu czy usługi. Jest kilka miejsc, w których należy rozpocząć poszukiwania. Wpływowych i znanych influencerów jest wielu, dlatego znalezienie właściwej osoby nie jest trudne. Pierwszym miejscem jest Facebook oraz grupy na tym portalu. Są dziesiątki, jeśli nie setki społeczności związanych z blogerami, influencerami czy vlogerami. Bardzo dobrym miejscem jest także portal Sotrender. Udostępniane są na nim co miesiąc raporty ukazujące najbardziej wpływowych i rozchwytywanych blogerów czy influencerów. Internet daje dużo możliwości. Warto skorzystać z różnego rodzaju rankingów, które publikowane są na różnych stronach tworzonych także przez samych influencerów. Nie wolno opuścić także takich uroczystości jak Laureaci Gali Twórców czy Grand Video Awards. Są to konkursy dotyczące sceny internetowej, na których można obserwować najlepszych influencerów.

Redakcja digital-finance.pl