Influencer marketing – kto to jest i czym się zajmuje?

Niewielkie marki coraz częściej swoje zainteresowania kierują w stronę influencera marketingu. Kim jest taka osoba i czy warto z nią współpracować?

Influencer marketingu – co to takiego?

Jest to szybko rozwijająca się branża, która bazuje na zaufaniu. Influencer przyciąga do siebie ludzi, setki, a nawet tysiące, dzięki czemu buduje on swoją społeczność i relacje z nimi. Dzięki influencerowi każda firma, nawet jednoosobowa działalność może wiele zyskać. Nawiązując współpracę z influencerem marketingu można zbudować zaufanie do produktu czy usługi oraz do marki. Reasumując – influencer marketingu jest formą marketingu internetowego polegającego na korzystaniu z więzi czy zaufania, którymi odbiorcy darzą najukochańszych twórców w danej społeczności. Taka osoba wzbudza zainteresowanie wśród dużego grona osób, dzięki czemu zatrudnienie jest w roli influencera marketingu może przynieść bardzo wiele korzyści, które przekładają się na lepsze wyniki finansowe.

Influencer marketing – zalety

Nawiązując współpracę z influencerem tworzy się określone treści. Są one poparte opinią osób, które posiadają autorytet pośród określonej grupy docelowej w danej społeczności. Influencer promuje jakiś produkt czy usługę w materiale przez niego przygotowanym. Może to być w formie filmu na YouTube, posty na Facebooku lub filmiku umieszczonego na innym portalu społecznościowym. W tym materiale osoby obserwujące influencera mogą zaznajomić się z danym produktem czy usługą. Dzięki takiemu działaniu marka staje się bardziej znana, a przez to zwiększa się sprzedaż. Działa to na podobnej zasadzie jak poczta pantoflowa. Jedna koleżanka powiedziała drugiej, że produkt jest znakomity, więc ona go kupiła i tak dalej. Skorzystanie z tego rodzaju formy reklamy może przynieść bardzo wiele korzyści, szczególnie wśród lokalnych firm, które nie są znane szerszej społeczności. A w dzisiejszych czasach bycie rozpoznawanym w Internecie jest absolutnym musem, aby osiągnąć sukces.

Gdzie szukać influencera marketingu?

Jeśli już zdecydujemy się na taką formę promocji, to należy opracować odpowiednią strategię i znaleźć influencera, który będzie najlepiej nadawać się do promowania danego produktu czy usługi. Jest kilka miejsc, w których należy rozpocząć poszukiwania. Wpływowych i znanych influencerów jest wielu, dlatego znalezienie właściwej osoby nie jest trudne. Pierwszym miejscem jest Facebook oraz grupy na tym portalu. Są dziesiątki, jeśli nie setki społeczności związanych z blogerami, influencerami czy vlogerami. Bardzo dobrym miejscem jest także portal Sotrender. Udostępniane są na nim co miesiąc raporty ukazujące najbardziej wpływowych i rozchwytywanych blogerów czy influencerów. Internet daje dużo możliwości. Warto skorzystać z różnego rodzaju rankingów, które publikowane są na różnych stronach tworzonych także przez samych influencerów. Nie wolno opuścić także takich uroczystości jak Laureaci Gali Twórców czy Grand Video Awards. Są to konkursy dotyczące sceny internetowej, na których można obserwować najlepszych influencerów.

Redakcja digital-finance.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *