Czy warto zrobić kurs social media?

Social media od paru lat są bardzo popularne i wiele milionów osób codziennie z nich korzysta. Z tego względu stały się one świetnym źródłem reklamy, która trafia do setek ludzi. Nie każdy jednak wie, jak stworzyć odpowiedni i ciekawy kanał oraz zdobyć obserwatorów. Na szczęście są różnego rodzaju kursy dla social media managerów, którzy pomagają przetestować nowości lub po prostu ogarnąć dane social media od A do Z. Czy warto zrobić kurs social media? A może studia social media będą lepsze?

Sprawdź również: Jak nagrywać filmy na Youtube?

Praca w internecie – czy jest opłacalna?

Z roku na rok przybywa coraz większa liczba specjalistów z zakresu mediów społecznościowych. Jednym z nich jest social media manager, który przede wszystkim odpowiedzialny jest za komunikację pomiędzy klientem a konkretną firmą. W tym zawodzie przede wszystkim należy być osobą bardzo komunikatywną, która umiejętnie zarządza projektami i specjalizuje się w zadaniach dotyczących marketingu wideo, obsługi klientów czy copywritingiem. Prowadzenie kanału w social mediach może z pozoru wydawać się prostym zadaniem, jednak bardzo ważne jest przygotowanie odpowiedniej strategii, która sprawi, że dana firma czy marka będzie spójnie i sensownie prezentowana. Manager musi mieć wiedzę dotyczącą zachowania internautów czy ich działania. Przyda się również wiedza z zakresu PR, psychologii czy socjologii.

Czym charakteryzuje się social media manager?

Jak każdy manager, social media manager musi być osobą umiejącą zarządzać. Jest to niezwykle ważna umiejętność. Jednak to nie wszystko. Ciągła nauka i śledzenie nowinek ze świata mediów społecznościowych jest niezwykle ważne. Manager musi interesować się tym, co dotyczy branży. Media społecznościowe cały czas się rozwijają, a to w konsekwencji sprawia, że klienci i odbiorcy co pewien czas zmieniają swoje zachowania. Oczywiście w tym zawodzie nie bez znaczenia jest kreatywność oraz lekkie pióro. Musi to być osoba otwarta, empatyczna i mądra. Bardzo ważne jest dynamiczne reagowanie na komentarze i przekazywanie wiedzy w sposób przystępny, a zarazem rzeczowy.

Manager musi być także odporny na stres i nie wolno mu ulegać emocjom. Na niegrzeczne komentarze należy odpowiedzieć ładnie i z szacunkiem do drugiej osoby. Dobrze jest także, aby była to osoba, która ma swojego bloga i profil na portalach społecznościowych, bo to właśnie jest jego najlepsza wizytówka. W wielu przypadkach przydatna jest znajomość języka angielskiego i to w dużej mierze pozwala lepiej i sprawniej pracować.

kurs social media

Kurs social media, a może studia social media?

Z racji dużej popularności mediów społecznościowych w całej Polsce organizowane są różnego rodzaju kursy dla social media managerów. Jednak to nie wszystko. Jest także możliwość podjęcia studiów na tym kierunku i uzyskania dyplomu. Co zatem wybrać? Lepszy będzie kurs czy studia social manager? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od danej osoby i jej chęci. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku można zostać dobrym social managerem, który będzie znał się na swojej pracy.

Studia przede wszystkim są dedykowane osobom, które chcą pogłębić wiedzę na ogólny temat dotyczący social mediów. Można podjąć studia dzienne, zaoczne, a także podyplomowe. Te ostatnie są najczęściej wybierane w przypadku osób, które chcą się dokształcić lub przebranżowić. Oczywiście kurs social media i szkolenia także dają wiele możliwości. Na pewno takie rozwiązanie będzie odpowiednie dla osób, które dopiero co zaczynają przygodę z mediami społecznościowymi i chcą się zagłębić w temat. Nie znaczy to, że na kursach przekazywana jest podstawowa wiedza. Tematyka jest bardzo rozległa i można zapisać się na różnego rodzaju szkolenia, począwszy od podstawowych zagadnień, a skończywszy na zaawansowanych teoriach ze świata social mediów.

Social media manager zarobki

Bez względu na to, czy dana osoba ukończyła kurs, czy studia, zarobki mogą się od siebie różnić. W tym zawodzie oprócz dyplomu ważna jest wiedza praktyczna. Niezbędne jest posiadanie odpowiednich cech osobowości, które pozwolą być lepszym od konkurencji. Zarobki mogą kształtować się różnie w zależności od kompetencji czy czasu poświęconego na pracę. Niektóre osoby traktują to zajęcie jako dodatkowe, dzięki któremu można miesięcznie do budżetu domowego dołożyć 1000 lub 2000 złotych. Dla innych jest to praca na pełen etat, która przynosi bardzo wysokie miesięczne dochody, które mogą wynieść nawet 7000 złotych. Przeciętnie na tym stanowisku zarabia się nieco ponad 5000 złotych, co aktualnie jest dość fajną kwotą. Warto przy tej okazji wspomnieć, że praca managera jest bardzo interesująca. Na pewno nikt w tym zawodzie nie będzie się nudzić.

Czy warto zostać social media managerem?

Każda osoba, która interesuje się choć trochę mediami społecznościowymi, a nie wie jeszcze, czym się zająć w życiu, powinna spróbować swoich sił na stanowisku managera. Nie trzeba mieć ukończonych studiów, wystarczy zrobić kurs i mieć odpowiednie kompetencje. Praca jest bardzo przyjemna i można cały czas czegoś nowego się uczyć. Dodatkowo dzięki temu zajęciu można rozwijać swoją kreatywność i ćwiczyć mózg.

Redakcja digital-finance.pl