Internet zawojował świat. Młode i starsze osoby spędzają dziennie przynajmniej kilka godzin, korzystając z różnych portali społecznościowych. Social media stały się codziennością tak jak kiedyś oglądanie wiadomości w telewizji. Jest wiele portali, które oferują dużo możliwości zarówno dla influencerów, jak i obserwatorów. Które media społecznościowe są najlepsze?
Sprawdź również: Jak nagrywać filmy na Youtube?
Rodzaje mediów społecznościowych
Media społecznościowe to nie tylko rozrywka, ale także dobre źródło cennych informacji. Wiele przedsiębiorstw prowadzi konta na różnych portalach, dzięki czemu klienci mogą na bieżąco śledzić poczynania firmy. Jeśli chodzi o rodzaje mediów społecznościowych, to najogólniej można je podzielić na towarzyskie, zawodowe, publikacyjne czy konsumenckie. Dodatkowo można stworzyć jeszcze podział na serwisy społecznościowe, serwisy służące do dzielenia się filmami czy zdjęciami, internetowe z recenzjami, fora i portale tematyczne, platformy poświęcone dyskusjom i platformy blogowe. Jest to jedynie umowny podział, gdyż tak na dobrą sprawę, wszystkie media społecznościowe mogą pełnić każdą z wyżej opisanych funkcji.
Social media – Facebook
Najbardziej popularną platformą jest oczywiście Facebook, który odwiedzany jest dziennie przez miliony ludzi na całym świecie. Znajdują się tam profile osób prywatnych, jak i różnego rodzaju przedsiębiorstw. Jest to lider wśród mediów społecznościowych i cieszy się zainteresowaniem ludzi w każdym wieku. Na platformie można utrzymywać kontakty z bliskimi ludźmi z całego świata. Jest to doskonałe źródło informacji. Można obserwować znane i lubiane marki czy osoby ze świata show-biznesu. Facebook daje możliwość komentowania postów i filmików, a także umożliwia dzielenie się własnymi przeżyciami. Wiele firm wykorzystuje tę platformę do promocji swojej marki. Można nie tylko zyskać bardzo dużo nowych klientów, ale także nawiązać ciekawe relacje biznesowe.
Instagram i TikTok – platformy do dzielenia się zdjęciami i filmami
Od wielu lat wiele osób dość regularnie i chętnie odwiedza bardzo popularne portale społecznościowe takie jak TikTok i Instagram. Są to serwisy, na których znajdują się różnego rodzaju filmiki i zdjęcia wrzucane przez internautów z całego świata. Można zobaczyć niecodzienne materiały, nieco się pośmiać lub czegoś się nauczyć. Na tych kanałach jest tak duża ilość materiałów, że trzeba się naprawdę postarać, aby się wybić. Dość popularne są profile prowadzone przez psychologów czy trenerów, a także dietetyków, czy producentów naturalnych kosmetyków. A który z tych serwisów jest popularniejszy – Instagram czy Tik Tok? W sumie z obu portali korzystają miliony, choć w ostatnim czasie nieco więcej osób skłania się ku TikTok-owi.
YouTube – filmy z całego świata
Niezwykle popularny jest YouTube, z którego dziennie korzystają setki osób. Jest to portal, na którym można zobaczyć różnego rodzaju filmiki z każdego zakątka globu. Do obejrzenia się pełnometrażowe filmy fabularne, mnóstwo filmów dokumentalnych czy seriali. Jest to serwis, na którym można obejrzeć wiadomości ze świata i z kraju, posłuchać muzyki, czy zobaczyć śmieszne zwierzęta. Każdy może umieścić dowolny materiał wideo, jeśli oczywiście nie zawiera on treści pornograficznych, drastycznych czy obrażających czyjeś uczucia. YouTube to także dobre miejsce do zarabiania. Wystarczy stworzyć kanał, który wzbudzi zainteresowanie internautów i będzie można zacząć zarabiać po kilka złotych w zależności od oglądalności.
Media społecznościowe jako reklama
Nie można jednoznacznie powiedzieć, które media społecznościowe są najlepsze, gdyż każde z nich służą poniekąd do czegoś innego. Pewne natomiast jest to, że jest to świetny nośnik reklamy. Coraz więcej agencji marketingowych oferuje możliwość stworzenia kampanii reklamowej przy pomocy social mediów. Dzięki takim działaniom można w krótkim czasie zdobyć naprawdę duże grono nowych klientów. Oczywiście bardzo ważne jest stworzenie odpowiedniej kampanii, która będzie skierowana do danej grupy odbiorców, a treści będą dobrze zaprezentowane. Nie jest to łatwe zadanie, ale na pewno każda firma chcąca zdobyć większy rynek, powinna skorzystać z takiej możliwości.
Dlaczego media społecznościowe są tak popularne?
Popularność social mediów związana jest z tym, że na poszczególnych serwisach można znaleźć dosłownie wszystko. Znajdują się tam newsy ze świata celebrytów, śmieszne filmiki, zdjęcia prywatnych osób, ale także mnóstwo ciekawych informacji z różnych dziedzin. Można obserwować kanały informacyjne z całego świata, śledzić nowinki technologiczne lub sprawdzać, jak przygotowuje się przetwory czy robi krem do twarzy. Tak na dobrą sprawę można spędzić cały dzień, przeglądając Facebooka czy YouTuba i na pewno nikt w tym czasie nie będzie się nudzić. Wiele osób może powiedzieć, że jest to strata czasu, jednak nie do końca tak jest. Jeśli oglądane są odpowiednie treści, to można się czegoś nauczyć. Dostępne są na przykład różnego rodzaju kursy, które pozwalają podszkolić język obcy, czy nauczyć się, jak wymienia się klocki hamulcowe w samochodzie.