Relacja z edycji 2017

7-8 luty 2017, Hotel Courtyard by Marriott, WarszawaZa nami V DIGITAL BANKING AND PAYMENTS SUMMIT. Rozbudowane Forum, które odbyło się w ramach połączenia dwóch dotychczas odbywających się autonomicznie konferencji: DIGITAL BANKING FORUM oraz POLAND PAYMENTS SUMMIT.Jak co roku spotkaliśmy się  w strategicznym gronie reprezentantów wiodących banków i kluczowych uczestników rynku płatności. Dzięki synergii tematów digital banking i payments oraz dużej grupie ekspertów w roli prelegentów (47 profesjonalistów z Polski i zagranicy), udało nam się zgromadzić ponad 180 uczestników. W gronie praktyków, entuzjastów i wizjonerów uczestnicy mieli okazję do wymiany doświadczeń, dobrych praktyk i poszukiwania najlepszych sposobów zastosowania nowoczesnych technologii w obszarze usług finansowych.Podczas konferencji poruszano wiele ciekawych tematów i zaprezentowano inspirujące projekty, które utrzymują polski „sektor” digital finance w światowej czołówce pod względem innowacyjności

Wśród nich m.in.:

  • Cyfrowa rewolucja i wprowadzenie myślenia digital do struktury banku – czy wystarczy efektywne zarządzanie cyfrowym omni-channel
  • Budowanie Banku przyjaznego dla klienta, czyli koncentracja na zadowoleniu klienta
  • Big data czy Smart data i potencjał blockchain w finansach – optymalne wykorzystanie technologii
  • Banki i fintechy – wspólne interesy czy rywalizacja
  • Strategiczne projekty i inwestycje w płatnościach mobilnych
  • Zastosowanie nowoczesnych systemów płatności w e-commerce i m-commerce
  • Cyberprzestępczość – czym jest i jak się przed nią bronić
  • Najnowsze metody autentykacji

Niewątpliwie najwięcej emocji na sali jak i w kuluarach wywoływała dyskusja na temat wyzwań związanych  z wprowadzeniem regulacji PSD2. Z jednej strony warto wykorzystać możliwości jakie będzie dawać – m.in. łatwiejszy dostęp do danych np. w obszarze analizy ryzyka czy nowych produktów. Z drugiej jednak strony należy także ustalić zasady współpracy, aby uniemożliwić nadużycia czy wręcz kradzież danych, aby utrzymać wysoką wiarygodność całego sektora. Ogromne zainteresowanie, szczególnie w trakcie sesji networkingowych, wzbudzał Pedro Conrade – założyciel pierwszego mobilnego banku w Brazylii, z autoryzacją poprzez biometryczne rozpoznanie twarzy. Niesamowita atmosfera, pełne energii i zaangażowania dyskusje na Sali i w kuluarach oraz przekonanie, że my w Polsce jesteśmy Liderami cyfrowej transformacji, towarzyszyły nam przez całe Forum.

Dzięki Państwa opiniom zawartym w ankietach, udało nam się wyłonić 5 najlepszych prezentacji tego roku, a były to tematy:

  1. User experience – optymalne podejście do budowania doświadczenia klienta we wszystkich punktach styku z klientem zewnętrznym i wewnętrznym
    Łukasz Kuc, Dyrektor biura projektów mobilnych i internetowych, PKO Bank Polski
  2. Cyfrowe waluty to nie to samo co obrót bezgotówkowy
    Lech Wilczyński, Prezes, inPay
  3. Ewolucja płatności w e-commerce, od przeszkody w procesie do przewagi konkurencyjnej
    Piotr Sekulski, Payments and Checkout Development Manager, GRUPA ALLEGRO
  4. Najcenniejsze dobro w przyszłości – informacja
    Michał Krauze, BDM (Big Data and Data Driven Business Models), T-MOBILE POLSKA
  5. Big data czy smart data – jakie insighty możemy uzyskać z danych transakcyjnych i demograficznych
    Łukasz Konwicki, Menedżer ds. Partnerstw strategicznych, departament marketingu bankowości detalicznej, mBank

Gratuluję i dziękuję wszystkim Prelegentom, bo udało się im zainspirować audytorium swoimi doświadczeniami i wiedzą. Uczestnikom dziękuję za zaufanie i dołączenie do naszego Forum oraz przede wszystkim – za otwartość i chęć dzielenia się opiniami i swoim doświadczeniem.

Zapraszam do zapoznania się z fotorelacją i relacją wideo z Forum a także do współtworzenia kolejnej edycji wydarzenia, o której już wkrótce Państwa poinformujemy!

Iwona Słończewska-Knap
Project Manager

RELACJA WIDEO

Biuro Kraków:
Blue Business Media Sp. z o.o.,
Kraków 31-031, ul. Berka Joselewicza 21c
tel: +48 12 350 54 06
Biuro Warszawa:
Blue Business Media Sp. z o.o. ,
Warszawa (01-222), ul. Prądzyńskiego 12/14

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

© 2018 Blue Business Media